מערכת מלח לבריכה

מערכת מלח לבריכה

בריכות נמצאות היום בבתים רבים בין אם בריכות חפורות שנבנות בחצר ובין אם בריכות עילית אשר נקנות מוכנות ומותקנות בגינה לשימוש והנאה של בני הבית. אחד מהדברים החשובים ביותר בכל מה שקשור לנושא של בריכה, בין אם מדובר בבריכה ביתית או בריכה ציבורית, בריכה חפורה או בריכת אינטקס גדולה זה נושא השמירה על הניקיון והסטריליזציה של המים, כדי למנוע מהמשתמשים בבריכה להיפגע מחיידקים אשר מתפתחים במים עומדים ובסביבה בה יש חומרים אורגניים המהווים מצע להתפתחות שלהם ויכולים לסכן בני אדם.

לשם כך יש מערכות וכלים שונים המסייעים לשמור על ניקיון המים ועל החיטוי שלהם, כאשר צורת החיטוי המוכרת ביותר היא הוספת כלור למים אך היום יש גם מערכת מלח לבריכה שהיא מערכת המסייעת לחיטוי המים ומניעה של התפתחות חיידקים וזיהומים שונים המחליפה את השימוש בכלור רגיל.

מערכת מלח לבריכה, מה זה בדיוק

כולם מכירים את זה שכאשר מתקרבים לבריכה עוד לפני שרואים אותה מריחים את ריח הכלור החזק שנודף ממנה אשר נישא למרחקים, ריח אשר נדבק לעור ולבגד הים ומסמל שהמים מחוטאים ואין לנו מה לדאוג כי שומרים עלינו ועל בריאותנו. כלור הוא למעשה חומר חיטוי תעשייתי בו משתמשים לחיטוי בין היתר של בריכות, חומר אשר אנשים רבים מחפשים כיצד להימנע ממגע איתו מסיבות שונות ומגוונות בין אם משום שהם רגישים למגע שלו ובין אם כי הם נמנעים מחשיפה לכימיקלים.

אך את מי הבריכה יש לחטא ולכן פותחו פתרונות אחרים ביניהם מערכת מלח לבריכה, שהיא למעשה מכשיר מיוחד המותקן על צינור המים החוזר לבריכה באזור שלאחר הפילטר ובעזרת מתח חשמלי נמוך יוצר תהליך הנקרא אלקטרוליזה, תהליך אשר מפרק כמות מאוד קטנה של מלח למי הבריכה והופך אותם לכלור טבעי פעיל מה שמשמיד חיידקים וזיהומים שונים במים.

מה היתרונות של התקנת מערכת מלח לבריכה ככלי לחיטוי המים

תהליך חיטוי המים על ידי מלח מאפשר חיטוי טבעי ובריא יותר שכן המלח שהוא חומר טבעי, כחלק מהתהליך שהוא עובר לאחר שהוא מתפרק וקוטל את החיידקים הוא חוזר להיות שוב מלח. היתרון הכי גדול בשימוש בשיטה זו לחיטוי מי הבריכה הוא שמדובר על שימוש בחומר טבעי ולא כימי סינטטי תעשייתי, אשר אנשים רבים פיתחו אליו רגישות גדולה וגם אנשים שלא פיתחו רגישות חשים צריבה בעור, תחושות אדמומיות וגרד, הצריבה בעיניים ועוד שלל תופעות.

אלו תופעות אשר יכולות לנבוע הן מחשיפה מתמשכת לכלור או משום שיכול לקרות מצב של שימוש יתר וטעויות בחישוב מסיבות כאלו ואחרות. מערכת מלח לבריכה היא מערכת פשוטה להתקנה וקלה לשימוש, חסכונית וידידותית לאדם ולסביבה ומאפשר הנאה גדולה יותר כאשר רוחצים בבריכה מבלי להתפשר על הנושא של בטיחות ובריאות.

למידע נוסף בתחום ראו גם: ציוד לבריכות שחייה

 

תוכן עניינים

מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!

פוסטים קשורים
בריכות פיברגלס
בריכות פיברגלס

בריכות פיברגלס – בתחום הבנייה והשימוש בבריכות שחייה, מפיברגלס הופיעו כבחירה פופולרית, שזכתה לשבחים בזכות העמידות, קלות התחזוקה והוורסטיליות העיצובית שלהן. בעולם ובישראל שוק בריכות